Lenfödem Tedavisi

İzmir Lenfödem Tedavisi

Lenfödem (fil hastalığı) lenfatik sıvının hücreler arası dokuda birikerek, çoğunlukla kollarda veya bacaklarda, bazen gövdede şişkinlik yapmasıdır. Lenf damarlarının herhangi bir nedenle baskıya uğradığı veya dolaşımının bozulduğu durumlarda lenfödem denilen klinik durum meydana gelir. Lenfödem, çoğunlukla kollarda veya bacakların birinde veya her ikisinde oluşan şişlik anlamına gelir. Yalnızca bir kol ya da bacakta oluşma eğilimi gösterse de bazen her iki kol veya bacakta da görülebilir

Belirtileri Nelerdir?

1. Kol ya da bacakta başlayan şişme
  2. Rahatsızlık veya ağrı
  3. Basınç uygulandığında çukur oluşmayan, sert deri
  4. Enfeksiyon direncinde azalma olması
  5. Dizin arkasında veya dirseklerde gerginlik, hassaslık görülmesi
  6. Güçsüzlük veya esnekliğin azalması
  7. Berrak sıvı sızdıran küçük siğiller veya kabarcıklar

Lenfödem Evreleri

Evre 0: Lenfatik sistemde hasar oluşmuş olsa bile şişme henüz görülemiyor. Çoğu insanın bu aşamada hiçbir belirtisi yoktur. Ve şişme meydana gelmeden aylar hatta yıllar önce var olabilir.

Evre I: Cilt basıldığında içeri girer ve yara izi için gözle görülür herhangi bir kanıt yoktur. Etkilenen ekstremitenin (uzuv) yükseltilmesi sıklıkla şişmeyi azaltmaya yardımcı olur.

Evre II: Deri basıldığında girinti olmaz ve orta ile ciddi skar oluşumu görülür. Etkilenen ekstremitenin kaldırılması şişmeye yardımcı olmaz.

Evre III: Cilt sertleşir, etkilenen vücut kısmı hacim ve boyut olarak şişer ve cilt dokusu değişir. Evre 3 lenfödem kalıcıdır.