Romatizmal Hastalıklar (Artroz)

İzmir Artroz Tedavisi

Romatizma hemen hemen her yaşta görülen ve savunma mekanizmasında çeşitli bozukluklara yol açabilen bir hastalıktır. Başta eklemler olmak üzere, kaslar, tendonlar, kemikler, eklem bağları ve omurga gibi günlük yaşantımızla ilgili tüm hareketleri yapmamıza olanak sağlayan doku ve organlarımızı etkileyen ağrılı hastalıklardır.

Belirtileri

1. Sabahları eklemlerinde sertlik olması, daha sonra yavaş yavaş gevşemesi
  2. Etkilenen bölgede hareket ile birlikte gelen ağrı
  3. El parmaklarında soğukta beyazlaşma, sararıp solma
  4. İklimsel faktörlere tepki olarak semptomatik kötüleşme, özellikle düşen barometrik basınç ve yükselen nem
  5. Güçsüzlük, merdiven inip çıkamama, oturup kalkamama ve kaslarında ağrı
  6. Hafif egzersiz sonrası semptomatik düzelme, ancak şiddetli egzersiz sonrasında kötüleşme

Tedavi

Romatizma tedavisinde amaç, şikayetlerin ortadan kaldırılması, olası ortaya çıkabilecek organ tutulumlarının önlenebilmesi ve hastanın yaşam konforunu en üst düzeyde sürdürmesini sağlamaktır. Romatizmal hastalıkların tedavisinde fizik tedavi yöntemleri oldukça etkili bir tedavi imkanı sunmaktadır. Tedavide kullanılan teknikler arasında sıcak uygulaması, akıllı egzersiz cihazları ile kişinin hastalığına uygun egzersiz uygulamaları ve özel masajlar uygulanır.

Romatizmal hastalıkların tedavisinde başta romatoloji olmak üzere, fizik tedavi ve rehabilitasyon uzmanlarımız, ortopedi uzmanlarımız ve gerektiğinde diğer uzmanlık dalları ile ekip olarak çalışarak hizmet vermekteyiz.